Alexandra Latysheva
- Senior Lecturer:Faculty of Creative Industries / Institute of Media
- Alexandra Latysheva has been at HSE University since 2018.
Education
- 2018
Degree
Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration - 2015
Master's
HSE University - 2012
Degree
Ivan Fedorov Moscow State University of Printing Arts
Courses (2023/2024)
- Comic Analysis in the Context of Transmedia Storytelling (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 3 year, 3 module)Rus
- Comic Books' Analysis in a Context of Transmedia Storytelling (Optional course (faculty); 2 module)Rus
- Media Measurements (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 2 year, 4 module)Rus
Media Projects Management (Master’s programme; Faculty of Creative Industries; field of study "42.04.05. Медиакоммуникации", field of study "42.04.05. Медиакоммуникации"; 2 year, 3 module)Rus
- Project Seminar "Online Educational Projects Production" (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 1, 2 module)Rus
- Past Courses
Courses (2022/2023)
- Comic Analysis in the Context of Transmedia Storytelling (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 1 module)Rus
- Comic Analysis in the Context of Transmedia Storytelling (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 3 year, 2 module)Rus
- Media Management (Master’s programme; Faculty of Creative Industries; 2 year, 1-3 module)Rus
- Media Measurements (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 2 year, 4 module)Rus
- Project Seminar “Online Educational Projects Production” (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 2, 3 module)Rus
Courses (2021/2022)
- Comic Analysis in the Context of Transmedia Storytelling (Master’s programme; Faculty of Creative Industries; 2 year, 2 module)Rus
- Comic Analysis in the Context of Transmedia Storytelling (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 3 year, 3, 4 module)Rus
- Comic Analysis in the Context of Transmedia Storytelling (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 3 module)Rus
- Media Management (Master’s programme; Faculty of Creative Industries; 2 year, 1-3 module)Rus
- Media Measurements (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 2 year, 4 module)Rus
- Producing Educational Online Projects (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 2 module)Rus
- Project Management (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 1, 2 module)Rus
Courses (2020/2021)
- Comic Analysis in the Context of Transmedia Storytelling (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 3 year, 3, 4 module)Rus
- Comic Analysis in the Context of Transmedia Storytelling (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 1 module)Rus
- Media Management (Master’s programme; Faculty of Creative Industries; 2 year, 1-3 module)Rus
- Media Measurements (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 2 year, 4 module)Rus
- Multiplatform Projects'analyses. Transmedia Storytelling, Digital Cinema, Comics and Graphic Novels (Optional course (faculty); Faculty of Creative Industries; 2-4 module)Rus
- Project Management (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 1, 2 module)Rus
Courses (2019/2020)
- Comic Analysis in the Context of Transmedia Storytelling (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 1 module)Rus
- Comic Analysis in the Context of Transmedia Storytelling (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 3 year, 3, 4 module)Rus
- Media Projects Management (Master’s programme; Faculty of Creative Industries; 2 year, 1, 2 module)Rus
- Research Seminar (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 3 year, 1-4 module)Rus
Publications3
- Article Латышева А. Н. Использование краудфандинга в решении социальных и культурных проблем сельских территорий России // Журнал исследований социальной политики. 2020. Т. 18. № 1. С. 7-20. doi
- Article Латышева А. Н. Рассказывают ли проекты СТС трансмедийные истории? // Шаги/Steps. 2017. Т. 3. № 2. С. 47-62.
- Article Латышева А. Н. Это не просто бизнес: социальная составляющая российского краудфандинга // Журнал исследований социальной политики. 2017. Т. 15. № 4. С. 660-668. doi
Conferences
- 2020Медиакосм 2020 (Москва). Presentation: Герои и супергерои современного русского комикса: взгляд в космос из “мейнстрима” и “андеграунда”
- 2019АПРЕЛЬСКАЯ МЕЖДУНАРОДНАЯ НАУЧНАЯ КОНФЕРЕНЦИЯ ПО ПРОБЛЕМАМ РАЗВИТИЯ ЭКОНОМИКИ И ОБЩЕСТВА (Москва). Presentation: Российский краудфандинг как элемент альтернативной экономики
- 2018IV Межвузовская научно-практическая конференция «Исследования медиа и коммуникаций: теории, практики, исследовательские перспективы» (Москва). Presentation: Краудфандинг в России: альтернативное финансирование медиапроектов и культурных инициатив
- XIX Апрельская международная научная конференция по проблемам развития экономики и общества (Москва). Presentation: Не просто бизнес: социальная составляющая российского краудфандинга
- 2017Векторы развития современной России (Москва). Presentation: Использование краудфандинга в решении социальных и культурных проблем сельских территорий (2012-2017 гг.)
- Альянс Социальных Наук (Москва). Presentation: Краудфандинг: не просто бизнес
- 2016Comparing media in BRICS countries (Москва). Presentation: Специфика трансмедиа в России: проблемы вовлечения аудитории
- 2015Литература в зеркале медиа (Москва). Presentation: Тенденции в экранизации бестселлеров: трансмедиа и пользовательская активность